Zamknij
Urząd Miasta i Gminy w Radkowie
zdjecie_01 zdjecie_02 zdjecie_03 zdjecie_04 zdjecie_05 zdjecie_06 zdjecie_07 zdjecie_08 zdjecie_09 zdjecie_10 zdjecie_11 zdjecie_12 zdjecie_13 zdjecie_14 zdjecie_15 zdjecie_16 zdjecie_17 zdjecie_18 zdjecie_19 zdjecie_20

Godziny Otwarcia:
Poniedziałek: 08:00 - 17:00
Wtorek: Czwartek: 08:00 - 16:00
Piatek: 08:00 - 15:00

Dane Urzędu
Urząd Miasta i Gminy w Radkowie
ul. Rynek 1, 57 - 420 Radków
tel. 74 873 50 00; fax. 74 873 50 15

e-mail: sekretariat@radkowklodzki.pl

Burmistrz MiG
tel.: 691 940 240

Trasy narciarstwa biegowego w Karłowie     |     Stypendia i zasiłki szkolne na rok 2016/2017     |     Wyprawka szkolna 2016/2017     |     Rozkład Jazdy PKP     |     Rozkład Jazdy PKS     |

Karłów - Błędne Skały - Karłów

/CZAS TRASY: 3 godz./

labirynty Błędnych SkałKarłów - wieś położona w centrum Gór Stołowych, u stóp Szczelińca Wielkiego. Swój początek osada wiąże z powołaniem tu, z inicjatywy Karola VI w 1730 r. leśnictwa, któremu nadano miano Carlsberg. Już w XIX w. Karłów stał się znaczącym ośrodkiem turystycznym dzięki inicjatywie Franciszka Pabla, który przystosował Szczeliniec do zwiedzania. W uznaniu jego zasług w 1813 r. mianowano go królewskim przewodnikiem. Po zbudowaniu Szosy Stu Zakrętów z Radkowa do Kudowy, Karłów stał się centrum ruchu turystycznego w rejonie Gór Stołowych. Jako jedyne w Polsce góry o charakterze płytowym, w skutek swego unikatowego krajobrazu są jednym z najatrakcyjniejszych regionów kraju. Fantastyczne formy skalne o kształtach grzybów, baszt, maczug, postaci ludzkich i zwierzęcych tworzących swoistą krainę baśni i legend, zostały objęte szczególną ochroną poprzez utworzenie w 1993 r. Parku Narodowego Gór Stołowych. Z centrum Karłowa wychodzimy na południe czerwonym szlakiem, który na skrzyżowaniu dróg skręca w prawo na Machowską Drogę. Po około 200 m szlak schodzi z drogi w lewo. Przekraczamy granicę Parku Narodowego, podchodzimy krótkim i stromym podejściem do węzła szlaków na wierzchowinie Skalniaka. Idziemy dalej w prawo czerwonym szlakiem, po około 1 km przekraczamy potok, a po 1 kilometrze dochodzimy do labiryntu w Błędnych Skałach. Z punktów widokowych na okrężnej trasie roztacza się wspaniała panorama na obszar Machova oraz Broumovskich Ścian. Od Błędnych Skał idziemy na północ zielonym szlakiem, który omija skały, a następnie nagłym skrętem w lewo schodzi w dolinę. Po przejściu kilkuset metrów w dół dochodzimy do Machowskiej Drogi, na której kierujemy się w prawo /droga nieoznakowana/. Droga prowadzi w górę, przecina kilka potoków i jest trasą powrotną do szlaku czerwonego. Po przejściu około dwóch kilometrów dochodzimy do skrzyżowania dróg, skąd już niedaleko do punktu wyjścia w Karłowie
INTERmedi@
Gmina Radków,
Rynek 1, 57-420 Radków Kłodzki, pow. Kłodzki, woj. dolnośląskie
tel.: 74 87 35 000, fax: 74 87 35 015, email: sekretariat@radkowklodzki.pl, http://www.radkowklodzki.pl
NIP: 885-15-35-030, Regon: 000529893
Burmistrz MiG tel.: 691 940 240
projekt i hosting: INTERmedi@  |  zarządzane przez: CMS - SPI
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8 Strona zgodna z WCAG 2.0 AA
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.